24.11.2014  TARHL PAMUK ve ÜZÜM FiYATLARI:    ÇiiTLi PAMUK    ST-1 : 1,40 T.L.     ÇEKiRDEKSiZ KURU ÜZÜM    EN AZ : 2,50 T.L.  /  EN ÇOK: 3,55 T.L.  
2,7832
2,2270
80.717
562,57
Üye Olun Üye Girişi

 

           

           

 

 

SABUNCUBELİ TÜNELİ RANTA MI DÖNÜŞÜYOR?


 SABUNCUBELİ TÜNELİ RANTA MI DÖNÜŞÜYOR?

Yap işlet devret modeli ile yapılacak olan Sabuncubeli tünelinde belirsizlikler sürüyor. CHP Manisa Milletvekili Hasan Ören, yaşanan belirsizlikler nedeniyle Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım tarafından cevaplandırılması için soru önergesi verdi. Ören, Sabuncubeli Tüneli’nin rant tüneline dönüştüğünü söyledi.

 

CHP Manisa Milletvekili Hasan Ören, Sabuncubeli Tüneli ile ilgili Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım tarafından cevaplandırılması için TBMM Başkanlığına soru önergesi verdi.

Yap işlet devret modeli ile yapılacak olan Sabuncubeli tünelinde belirsizliklerin sürdüğünü belirten Ören, “2011 Yılında temel atma töreninde konuşan Ulaştırma Bakanı müjde vererek tünelin 2 yıl içerisinde bitirileceğini ihale şartnamesinde tünelin 2800 metre olacağını geçen araçlardan 2,5 Dolar alınacağını yapımcı firmanın 11 yıl 11 ay 11 gün işletme hakkının olduğunu söylemişti. Daha sonra hangi nedenle olduğunu bilmediğimiz, sorduğum soru önergelerine cevap vermeyen Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım projede değişiklik olduğunu tünel mesafesinin 4 bin 70 metreye çıktığını açıkladı. Şimdi ise, Karayolları 2. Bölge Müdürünün basına yaptığı açıklamalarda uzunluğunun 6 bin 480 metreye çıktığı ve tünelin 2016 yılı sonunda açılacağı söyleniyor. İlk yapılan ihale 2 bin 800 metre üzerinden yapılmış yüklenici firma kaç yılda biteceğini ne kadar işletme hakkına sahip olduğunu araç başına ne alacağını şartnameye göre kabul edip imzalayarak işi almıştı” dedi.

İHALESİ YAPILAN İŞİN 2,5 KATINA ULAŞTI

2011 yılında yapılan ihalede 2 bin 800 metre olan tünel şu anda 6 bin 480 metreye çıktığını yani, ihalesi yapılan işin 2,5 katına ulaştığını söyleyen Ören, “Bakana soruyorum; yeni bir ihale yapılmış mıdır? 2,5 katına çıkan bu iş eski ihale şartıyla yapılabilir mi? Size 2800 metrede geçileceğini söyleyen bakanlığınızın yetkili kişileri 6480 metreye uzatılmasını öngöremediler mi? Projede bu kadar büyük değişiklik yeni bir ihale gerektirmez mi?

Yüklenici firma tünelden geçen araçlardan 5 TL para alacaktır. 5 km. yolda 5 TL geçiş ücreti dünyanın neresinde vardır? İzmir’den Manisa’ya arabasıyla gidip gelen insanlar aydan en az 250 TL para ödemek zorunda kalacaktır. Deli Dumrul misali tünelden geçenden, sorma ver parası alınacaktır. Tünelin parasını fazlasıyla vatandaş ödeyecek, AKP Manisalıya, İzmirliye hizmet yapmış gibi olacak. Nasıl bir sosyal devlet anlayışıdır? Bu hizmetleri vatandaşın cebinden çıkan parayla yapıyor iseniz dolaylı ve dolaysız vatandaştan alınan vergiler ne işe yarıyor. Sıkıntı içinde olan insanlarımıza nefes almasında bile para istemeye başlayacaksınız, ilkokula giden yavrularımızın bile söylemekten sıkıntı duyacakları bu modeli bir başarılı model gibi anlatıyorsunuz. Vatandaşın cebinden artık elinizi çekin. Bir avuç azınlığa rant sağlamaktan vazgeçin. Yap işlet devret modeliyle yapılacaksa makul olan geçiş ücretleri olmasını sağlayın. Yukarıda sıraladığım soruların cevaplarını Manisalıların, İzmirlilerin bilme hakları vardır. Sayın Ulaştırma Bakanı Binalı Yıldırım açıklama yapmak mecburiyetindedir.

ÖREN’İN CEVAP BEKLEDİĞİ SORULAR

1- 2 Nisan 2012 ve 27 Kasım 2012 tarihlerinde Sabuncubeli tüneli ile ilgili TBMM Başkanlığına verdiğim soru önergelerine bu güne kadar neden cevap verilmemiştir?

2- Sabuncubeli tünelinin açılışının 2013 olarak söz verilmesine rağmen 3 yıl uzatılarak 2016 yılı sonunda yapılacak olmasının nedeni nedir? 3- Sabuncu beli tünelinin uzunluğunun 2800 metre olacağı hesaplanmış ve ihalesi buna yapılmıştır. Tünel uzunluğunun önce 4.070 metreye sonradan 6.480 metreye çıkarılmasının nedeni nedir?  4- İhale ile yapımcı firma 11 yıl 11 ay 11 gün işletme hakkına sahip olacaktır. Proje değişikliği ile bu sürede uzatılmış mıdır? 5- İş bitimindeki gecikme süresi yapımcı firmanın 11 yıl 11 ay 11 günlük işletme hakkından düşülecek midir? 6- İş başladıktan sonra, yapılan projenin büyütülmesi ve ihalesiz olarak firmaya ek ödeme yapılarak veya işletim süresi uzatılarak imtiyaz verilmesinin ihaleye fesat karıştırmak olduğu iddiaları doğru mudur?  7- Proje değişikliği nedeniyle bölgede fazladan çok sayıda ağaç kesileceği iddia edilmektedir. Tünel için toplam ne kadar ağaç kesilecektir? Manşet HABER


Haber Tarih Saat : 2013-07-19 17:05:32


Yapılan Yorumlar

İp:54.205.207.53
MAKSAT MUHABBET OLSUN!..
Koşmaz’ın hayali gerçek oluyor
CHP’li Özel, İçişleri Bakanına sordu:
ŞAPÇI: “Çizilen kara tablo doğru değil”
Bu projeler öğrencilerin başarılı olması için
MANİSA’NIN BU GÜÇBİRLİĞİNE İHTİYACI VAR
Gazi ortaokulunda taciz skandalı!
Tövbe etmiştir
Büyükşehir 128 milyona garantör oldu
ECZANELERDE VERESİYE DÖNEMİ BAŞLADI
Önce zeytinlerini kaybetti, sonra hayatını
Büyükşehir 128 milyona garantör oldu
KUDRET’İ SİLDİLER!
BİR ŞAPÇI KLASİĞİ…
CBÜ’NÜN YENİ REKTÖRÜ ÇELEBİ
SAĞLIKLI TOPLUM, SAĞLIKLI İLETİŞİMLE MÜMKÜN
Başkan Çelik, Mescidi Aksa yolcusu
PAMUKOĞLU: ‘PARTİYİ ESKİ KAŞARLA KURMA!’
Yazarlar
Yazıyorum..
ANKET
Hangi ulaşım aracını daha çok kullanıyorsunuz?
    • Akit Gazetesi
    • Aksam Gazetesi
    • Amk Gazetesi
    • Anayurt Gazetesi
    • Aydınlık Gazetesi
    • Birgün Gazetesi
    • Bugün Gazetesi
    • Cumhuriyet Gazetesi
    • Dünya Gazetesi
    • Evrensel Gazetesi
    • Fanatik Gazetesi
    • Güneş Gazetesi
    • Habertürk Gazetesi
    • Hürriyet Gazetesi
    • Milat Gazetesi
    • Milli Gazetesi
    • Milliyet Gazetesi
    • Ortadoğu Gazetesi
    • Posta Gazetesi
    • Radikal Gazetesi
    • Sabah Gazetesi
    • Sol Gazetesi
    • Sözcü Gazetesi
    • Star Gazetesi
    • Takvim Gazetesi
    • Taraf Gazetesi
    • Türkiye Gazetesi
    • Gündem Gazetesi
    • Vatan Gazetesi
    • Yeni Asya Gazetesi
    • Yeni Çağ Gazetesi
    • Yeni Gün Gazetesi
    • Yeni Mesaj Gazetesi
    • Yeni Şafak Gazetesi
    • Yurt Gazetesi
    • Zaman Gazetesi